وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

تصمیم امام (ره) درباره سفارت ایران در آمریکا


در ژانویه 1978 ، اولین نهادهای انقلاب اسلامی ظهور کردند. اعلامیه رسمی تشکیل شورای انقلاب ، تعیین کمیته ای برای بررسی اعتصاب صنعت نفت و آغاز کار کمیته سازماندهی اعتصاب ، آغاز پایان رژیم پهلوی بود. به گزارش اخبار ما ، وب سایت “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” در ادامه نوشت: “به موازات آن ، نهادهای …

تصمیم امام (ره) درباره سفارت ایران در آمریکا https://maanews.ir/تصمیم-امام-ره-درباره-سفارت-ایران-در-آم/ اخبار ما Mon, 25 Jan 2021 04:55:16 0000 عمومی https://maanews.ir/تصمیم-امام-ره-درباره-سفارت-ایران-در-آم/ در ژانویه 1978 ، اولین نهادهای انقلاب اسلامی ظهور کردند. اعلامیه رسمی تشکیل شورای انقلاب ، تعیین کمیته ای برای بررسی اعتصاب صنعت نفت و آغاز کار کمیته سازماندهی اعتصاب ، آغاز پایان رژیم پهلوی بود. به گزارش اخبار ما ، وب سایت “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” در ادامه نوشت: “به موازات آن ، نهادهای …

در ژانویه 1978 ، اولین نهادهای انقلاب اسلامی ظهور کردند. اعلامیه رسمی تشکیل شورای انقلاب ، تعیین کمیته ای برای بررسی اعتصاب صنعت نفت و آغاز کار کمیته سازماندهی اعتصاب ، آغاز پایان رژیم پهلوی بود.

به گزارش اخبار ما ، وب سایت “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” در ادامه نوشت: “به موازات آن ، نهادهای مردمی دیگری در کشور و خارج از کشور شکل گرفتند که اوج نافرمانی و خروج مقامات از رژیم پهلوی را نشان می داد.” یکی از این م institutionsسسات ، هیئت مدیره سفارت ایران در ایالات متحده بود. کارمندان سفارت ایران در ایالات متحده اعتصاب کردند و از ورود سفیر اردشیر زاهدی جلوگیری کردند. این باعث متوقف شدن دولت های آمریکا و ایران شد زیرا نه گروه خارجی سفارت را اشغال کردند و نه سفیر جرات ورود به سفارت را نداشتند.

انتصاب هیئت مدیره سفارت آمریکا

در همان زمان ، امام خمینی هیئت 5 نفره را برای مدیریت سفارت ایران در ایالات متحده به موقع ارائه داد. به گفته محمد هاشمی ، که در آن زمان در نوفلوشات بود ، «آقای [ابراهیم] یزدی پنج نفر را برای سفارت آمریکا معرفی کرد ، از جمله شهریار روحانی (دامادش) ، دکتر. جلیل ضرابی (عضو نهضت آزادی) و آقای نوربخشا. خلاصه هر پنج نفری که آقای یزدی همه فرزندان نهضت آزادی و مرتبط با آقای را برشمرد. یزدیجم من به خدمات امام اعتراض کردم و گفتم: “آقا ، مگر اینکه مسائل در جمهوری اسلامی براساس قوانین باشد و نه بر اساس روابط”. افراد واجد شرایط زیادی در انجمن اسلامی دانشجویان در ایالات متحده وجود دارد ، اما متأسفانه افراد معرفی شده توسط آقای یزدی هر پنج نفر از یک گروه هستند. این انتخاب بر اساس رابطه است و تأثیر منفی دارد. “امام گفت حق است”.

بدین ترتیب ، در خلال این فرمان ، در 19 ژانویه 1957 ، امام خمینی اعضای هیئت مدیره سفارت آمریکا را منصوب کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر جلیل ضرابی

همانطور که می دانید سفیر فاسد و نامشروع محمدرضا پهلوی خائن ، که غاصب سفارت ایران در ایالات متحده است ، حتی پس از سرنگونی شاه و فرار از ایران نیز ظاهر نشد. و کارمندان محترم سفارت ایران در واشنگتن و کنسولگری های ایران در مراکز مختلف ایالات متحده آن را به عنوان وظیفه قانونی و ملی خود قبول نکردند. بنابراین جنابعالی و آقایان به طباطبایی ، رضا صدر ، احمد عزیزی ، شهریار روحانی دستور داده می شود که با کارمندان سالم و علاقه مند به عزت و شرافت اسلامی و ملی کار کنند. سفارت ها و کنسولگری ها را زیر نظر داشته و به هر روشی که صلاح می دانید برای حفظ اسناد متعلق به مردم ایران اقدام کنید. “البته کارکنان محترم با جناب عالی و هیئت تحت نظارت شما همکاری خواهند کرد. روح الله الموسوی خمینی”

به گفته احمد عزیزی ، یکی از اعضای شورای 5 نفره ، امام “قبل از پیروزی و به دست گرفتن قدرت” در یک حرکت سیاسی بی سابقه قلب ارتش دیپلماتیک رژیم را در خارج از کشور هدایت کرد.

اولین رویارویی دیپلماتیک با رژیم

این شورای 5 نفره کار خود را آغاز کرد ، اما برای ورود و تصرف سفارت با موانع متعددی روبرو شد. در روز دوم بهمن ، بیانیه رسمی اعضای کمیته تأسیس سفارت انقلاب اسلامی بیان شد. کمیته همچنین بیانیه ای به کارمندان سفارت صادر کرد و آن را هنگام خارج شدن از ساختمان به آنها تحویل داد. در همان زمان ، روزنامه نگاران برای شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در هتلی در سومین باخمان دعوت شدند. شهریار روحانی در پاسخ به س reportersالات خبرنگاران هشدار داد که روابط ایالات متحده با اعضای سفارت ایران ، بدون اطلاع سفارت سایه ، مغایر منافع مردم ایران است. صبح روز سوم باخمان ، جلسه اعضای هیئت مدیره و کارمندان و کارمندان سفارت برگزار شد.

یک مقام سفارت از پذیرش دانشجویان معترض که می خواستند با اعضای هیئت مدیره وارد ساختمان شوند ، خودداری کرد ، اما “علی اصغر آگاه” ، یکی از دوستان اعضای هیئت مدیره ، با آنها وارد سفارت شد. آگاه بعداً به عنوان کاردار جمهوری اسلامی انتخاب شد. احمد عزیزی ، که در این نشست حضور داشت ، نوشت که اسد همایون ، کاردار موقت ایران ، گفت: “و در صورت کوچکترین نقض این استانداردها ، دولت میزبان ما را اخراج خواهد کرد …”

اعضای هیئت مدیره می ترسیدند اردشیر زاهدی یا دیگر دیپلمات های وفادار به وی اسناد سفارت را از ساختمان خارج کنند ، اما کاردار ایرانی قول داد که این اتفاق نیفتد.

برنده سفارت در آمریکا شوید

اما همزمان با پیروزی انقلاب در 13 فوریه 1957 سرانجام ائمه منصوب موفق شدند وارد سفارت ایران در واشنگتن شوند و آن را تحویل بگیرند. احمد عزیزی لحظه ها را اینگونه بازگو می کند: “در آستانه ورود طولانی به سفارت ، پیشوازی فراموش نشدنی در مقابل جمع خبرنگاران رسانه ای برگزار شد. پلیس آمریکا فقط ناظران ساکت بود. روی پله های سنگی ورودی. دوستان کوچکتر را دیدم که خود را از نماد رژیم – تاج سلطنتی – پاک می کردند که از میله های فلزی محافظت می کنند و از پنجره های سفارت محافظت می کنند. یک جشن بزرگ پیروزی مردمی به سرعت آماده شد: برای همه ایرانیان مقیم. آن روز روز بعد از 22 بود بهمن و همه به آینده امیدوار بودند. “صدای انقلاب در سالن تشریفات بزرگ و مجلل سفارت و با یک دستگاه ضبط ساده و سرود مبارک” الله ، الله ، الله … لا اله ایلا الله “پشت میکروفون پخش شد و “

انتهای پیام


[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 9 بهمن 1399 ] [ 9:12 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]