وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

هنوز وضعیت اختصاص کاغذ دولتی به ناشران مشخص نیست


به گزارش شفاف ، هومن حسن پور ، رئیس اتحادیه ناشران کتاب ، در مصاحبه ای درباره وضعیت کاغذ گفت: تعاونی آشنا (انجمن ناشران تعاون ایران) مقاله مورد نیاز ناشران برای چاپ کتاب را تأمین می کند. ما در انجمن ناشران و فروشندگان کتاب در تلاش هستیم تا کتاب را منتشر کنیم. سال آینده نیز …

هنوز وضعیت اختصاص کاغذ دولتی به ناشران مشخص نیست https://maanews.ir/هنوز-وضعیت-اختصاص-کاغذ-دولتی-به-ناشران/ اخبار ما Sat, 13 Mar 2021 22:50:45 0000 فرهنگی https://maanews.ir/هنوز-وضعیت-اختصاص-کاغذ-دولتی-به-ناشران/ به گزارش شفاف ، هومن حسن پور ، رئیس اتحادیه ناشران کتاب ، در مصاحبه ای درباره وضعیت کاغذ گفت: تعاونی آشنا (انجمن ناشران تعاون ایران) مقاله مورد نیاز ناشران برای چاپ کتاب را تأمین می کند. ما در انجمن ناشران و فروشندگان کتاب در تلاش هستیم تا کتاب را منتشر کنیم. سال آینده نیز …

به گزارش شفاف ، هومن حسن پور ، رئیس اتحادیه ناشران کتاب ، در مصاحبه ای درباره وضعیت کاغذ گفت: تعاونی آشنا (انجمن ناشران تعاون ایران) مقاله مورد نیاز ناشران برای چاپ کتاب را تأمین می کند. ما در انجمن ناشران و فروشندگان کتاب در تلاش هستیم تا کتاب را منتشر کنیم. سال آینده نیز سعی خواهیم کرد روزنامه های دولتی را برای ناشران منتشر کنیم. وزارت ارشاد هنوز پاسخ نهایی در این زمینه به ما نداده است و این روی قیمت کاغذ در سال آینده تأثیر گذاشته است.

وی افزود: غیرممکن است که کاغذ چاپ کتاب و محصولات فرهنگی را در نظر نگیریم ؛ زیرا قیمت کاغذی که در بازار آزاد است قیمت عادی نیست. تاکنون بیشتر روزنامه هایی که ناشران باید داشته باشند دولت ، در اختیار آنها قرار می گیرد. اینکه کاغذ دولتی در دسترس ناشران نباشد بر قیمت کاغذ بازار آزاد تأثیر می گذارد. همچنین ، وضعیت عرضه و تقاضا باعث رشد قیمت می شود. از طرف دیگر ، محصولات داخلی پاسخگوی نیازهای کشور نیستند. بازار نشر.

رئیس اتحادیه ناشران و فروشندگان کتاب ادامه داد: استفاده از کاغذهای داخلی برای انتشار کتاب هایشان باعث افتخار ناشران است ؛ اما برخی موانع مانند خشکی کشور ما و موقعیت استراتژیک آن تولید کاغذ را غیرممکن می کند. که نیاز ناشران را برآورده می کند. “و کیفیت تولید کاغذ ما پایین است ، که استفاده از این مقالات را برای تولید کتاب غیرممکن می کند.

حسن پور اظهار داشت: بسیاری از چاپگرها از کاغذ داخلی استفاده نمی کنند. زیرا دستگاه های آنها خراب شده و هزینه های تعمیرات زیاد است. هفتصد تومان موجود در بازار باعث می شود ناشران نتوانند کتاب های خود را منتشر کنند و وضعیت انتشار کتاب بسیار بد خواهد بود. اگر کاغذ دولتی کاملاً حذف شود و دیگر در دسترس ناشران نباشد ، مطمئناً فقط منافع عده کمی را تأمین می کند.

وی گفت: باید دید تعطیلی انتشارات در سال جاری به دلیل هزینه های بالای انتشار کتاب به چه معناست. ناشری که ماهانه 20 کتاب چاپ می کند تعداد کتابهای خود را در ماه کاهش می دهد و 300 نسخه از آن را منتشر می کند.این نوعی تعطیلی پنهان در بازار نشر است که در حال حاضر اتفاق می افتد. از آنجا که کاغذ دولتی پاسخگوی ناشران نبود ، قیمت کاغذ در بازار آزاد بالا بود. هزینه چاپ این کتاب زیاد بود ، تنها کاغذی که ناشران با نرخ دولتی در اختیار دارند. برش آن می تواند قیمت کاغذ را در بازار آزاد بسیار افزایش دهد.

انتهای پیام /


[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 27 اسفند 1399 ] [ 10:31 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]