وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

سفرهای خاموش به شهرهای قرمز


روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهای آن کشور و حتی به استان های قرمز و نارنجی سفر می کنند. سفرهای آرام حتی به استانهای قرمز و نارنجی از هفته گذشته آغاز شد. به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تب 1400 سفر در گرمای کرونا آغاز شد ؛ با اعلام …

سفرهای خاموش به شهرهای قرمز https://maanews.ir/سفرهای-خاموش-به-شهرهای-قرمز/ اخبار ما Sun, 14 Mar 2021 09:37:23 0000 عمومی https://maanews.ir/سفرهای-خاموش-به-شهرهای-قرمز/ روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهای آن کشور و حتی به استان های قرمز و نارنجی سفر می کنند. سفرهای آرام حتی به استانهای قرمز و نارنجی از هفته گذشته آغاز شد. به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تب 1400 سفر در گرمای کرونا آغاز شد ؛ با اعلام …

روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهای آن کشور و حتی به استان های قرمز و نارنجی سفر می کنند. سفرهای آرام حتی به استانهای قرمز و نارنجی از هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تب 1400 سفر در گرمای کرونا آغاز شد ؛ با اعلام رسمی ستاد ملی علیه کرونا و رئیس جمهور ، سفر تا نوروز به شهرهای نارنجی قرمز ممنوع شد و سفر به آبی زرد شهرها آزاد شد.

در هفته های اخیر ، تنها وزارت بهداشت است که صریحاً به مردم توصیه کرده است “از فکر سفر در نوروز خلاص شوید ؛ زیرا عواقب آن وارد مرحله چهارم تاج در کشور و بیش از توان پزشکی است. کارکنان “

روزنامه همشهری پیش از این گزارش داده بود که طرح رنگی اعلام شده توسط ستاد ملی تاجگذاری تاج در روزهای قبل از نوروز به عنوان مبنایی برای سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در آخرین طرح رنگی در سال 1999 سفر و سفر به شهرهای زرد ممنوع خواهد بود. شهرها ، و آبی آزاد می شود. این رنگ البته هر هفته به روز می شود ، بنابراین اگر سایر شهرهای زرد و آبی قرمز و نارنجی شوند ، سفر به آنها نیز ممنوع است.

هشدارهای وزیر بهداشت اما قبل از تصمیم ستاد ملی ضد تاج تاخیر در جهت هدایت ستاد به سمت ممنوعیت مطلق سفر و اعلامیه تصمیم ستاد ملی علیه ولیعهد برای افتتاح مسیر نوروزی پیش رو ، ناکام ماند. موج چهارم ایران. کرونا ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، این بار از مردم التماس کرد که “حتی اگر همه شهرهای ایران برای سفر باز باشد ، حضرت عباسی نباید سفر کند.”

وضعیت عجیب پایانه های مسافربری

خبرنگاران همشهری صبح دیروز در پایانه های مسافربری تهران اعلام کردند که تقاضا برای بلیط های سفر نوروزی بسیار زیاد است و پروتکل ها دنبال نمی شوند. حضور روزنامه نگار همشهری در صحنه در پایانه های مسافربری نشان می دهد که تب مسافران نوروزی در آن پایانه ها داغ است و تعاونی های مسافربری پروتکل های مسافرتی را نقض می کنند.

به گفته خبرنگاران همشهری از پایانه های مسافربری ، خرید سیستم بلیط اتوبوس بصورت آنلاین شامل مسافت اجتماعی و صندلی است اما در حقیقت اتوبوس های مسافربری با ظرفیت کامل حتی مسافران را به دالان های اتومبیل منتقل می کنند و مسافران را به شهرهای مقصد می رسانند.

دور زدن پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری در شرایطی صورت می گیرد که رعایت دقیق پروتکل های مسافر بهداشتی به عهده ستاد ملی کرونا و همچنین مقر خدمات مسافر است. با این حال ، اگر به ترمینال مسافربری غربی در میدان آزادی تهران نگاهی بیندازید ، به وضوح می بینید که سیل مسافران جاده ای متقاضی سفر با اتوبوس بین شهری و همچنین دور زدن پروتکل های بهداشتی در رژیم مسافران است.

اگرچه اتوبوس های بین شهری از پروتکل های بهداشتی در ترمینال های مسافربری پیروی می کنند و با نیمی از ظرفیت کار می کنند ، پس از ترک ترمینال حرکت می کنند. خبرنگاران همشهری حتی شاهد مسافری بودند که به کردستان می رفت و در یک پایانه مسافربری در غرب تهران برای بلیط پر از التماس درخواست می کرد و فروشنده بلیط به او گفت: “راهرو اتوبوس نیز پر از مسافر و مکانی برای سوار شدن مسافران است.” هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. “

مسافرانی که وارد شهرهای سرخ می شوند

البته برخی گزارش ها به آغاز سفرهای آرام نوروز قبل از 25 اسفند و اعمال محدودیت های ترافیکی نوروز اشاره دارد و همشهری در تماس با برخی از استان هایی که قبل از این سفر ممنوع بودند ، دریافت که حجم ورود و خروج از این استانها نیز افزایش یافت.

روزنامه همشهری آماری از ورود و خروج در دو استان نارنجی و شلوغ شمال کشور دارد که بر اساس آن مشخص شد در دو هفته گذشته تعداد ورود به استانهای گیلان و گلستان نسبتاً افزایش یافته است.

طبق آماری که دفتر مدیریت اطلاعات راه گیلان در اختیار همشهری قرار داده است ، 2 هفته قبل 104 هزار و 522 دستگاه خودرو در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه وارد استان گیلان شده است که برای هر وسیله نقلیه با 313 هزار و 566 مسافر 3 مسافر محاسبه شده است. در همین حال ، در آخر هفته گذشته ، این آمار با 4.3 درصد افزایش به 109،015 خودروی ورودی به استان گیلان با 327،045 مسافر وارد استان نارنجی رسیده است. این آمار به این معنی است که سفرهای نوروزی بی سر و صدا ، یک هفته قبل از شروع رسمی آن سفرها ، شروع می شود.

آمار خروجی از استان گیلان خود حاکی از افزایش خروجی از این استان نارنجی است. در 3 روز گذشته 2 هفته پیش ، 96،067 وسیله نقلیه گیلان را ترک کردند که آخر هفته گذشته به 99941 وسیله نقلیه رسید. این آمار نشان می دهد که سفر آرام از مقاصد گردشگری نیز آغاز شده است.

در استان گلستان ، دو هفته پیش تعداد ورود به این استان نارنجی افزایش یافته و در آخر هفته دو هفته پیش 67،314 وسیله نقلیه با 201،942 مسافر ورودی به این استان سفر کرده اند. آخر هفته گذشته 3 روز ، اما این آمار به 65310 ماشین ورودی با 195930 مسافر ورودی رسیده است.

روزانه 130 هزار مسافر در پایانه های مسافربری

داریوش باقر جوان ، مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ملی حمل و نقل جاده ای و جاده ای ، به همشهری اطلاع داد که سیستم حمل و نقل جاده ای کشور به طور متوسط ​​روزانه 130،000 مسافر را جابجا می کند.

بر اساس این اعلامیه ، از امروز تا پایان مارس 1999 ، 780،000 مسافر از پایانه های مسافربری به مقصد مختلف در کشور سفر می کنند و در این شرایط ، اگر پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شوند یا کاربرد آنها کاهش یابد ، نگرانی در مورد افزایش شیوع کرونا بیماری های قلبی بدون دلیل نخواهد بود. کشورها از آوریل 1400 تاکنون

با این حال ، داریوش باقرجوان به همشهری می گوید: سیستم حمل و نقل جاده ای نوروز امسال هیچ برنامه رزرو بلیط اتوبوس ندارد و این اقدام برای کنترل بیماری عروق کرونا قلب انجام شده است.

وی البته مردم را ترغیب کرد تا از سفرهای غیرضروری در کشور با استفاده از سیستم حمل و نقل جاده ای به ویژه سفرهای نوروزی خودداری کنند: “سیستم حمل و نقل جاده ای در کشور خدمات خود را نه برای سفر به نوروز ، بلکه برای مسافران ضروری سفر ضروری فراهم می کند. با نیمی از ظرفیت سیستم حمل و نقل جاده ای و حتی یک سوم. “
به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ایالتی برای بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای ، به طور متوسط ​​روزانه 10 هزار سرویس اتوبوس با نرخ اشغال 13 مسافر در کشور حرکت می کنند که می تواند به 17 مسافر برسد. وی گفت: سفر با اتوبوس در کشور 50 درصد کمتر از ظرفیت حمل و نقل جاده ای است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، سفر با اتوبوس با کاهش 40 درصدی تعداد مسافران همراه است.

داریوش باقرجوان اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس مسافربری جابجا می شوند و سیستم حمل و نقل جاده ای در کشور ایجاب می کند که مردم قصد سفر از طریق نوروز را نداشته باشند ، زیرا ظرفیت مسافر محدود است و خدمات محدود به سفرهای اساسی است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به این سوال همشهری که آیا پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری در کشور به ویژه در تهران دور زده شده و اتوبوس های بین شهری مسافران را از ترمینال ها خارج کرده و از آنها فراتر می برند؟ وی گفت: “من این استدلال را رد نمی كنم”. این ترتیب صحیحی است که البته باید جدی گرفته شود. چون نمی توانید با سلامتی مردم شوخی کنید.

به گفته وی ، حتی اگر تقاضا برای سفرهای نوروزی برای حمل و نقل جاده ای کشور افزایش یابد ، بر خلاف سفرهای نوروزی سال های گذشته که برای تأمین تقاضای سفر ناوگان حمل و نقل را باید افزایش می دادیم ، امسال ظرفیت ناوگان حمل و نقل و ارائه خدمات برای سفرهای تفریحی اضافه نخواهد شد “و زیارت مستثنی است.”

انتهای پیام


[ بازدید : 160 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 27 اسفند 1399 ] [ 21:53 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]