وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه می‌گذرد؟


“آه ، آیا ملکه رنج دیده من مرد؟” ، “آقا ، مقبره کوروش جورجیا کجاست؟” ، “اما بیا اینجا حسن جوهرچی”. در بخش هنرمند بهشت ​​زهرا از تهران ، گوش شما از این س theseالات و واکنش ها پر شده است. اکنون این آثار هنری به یک مکان توریستی تبدیل شده است که مردم از …

در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه می‌گذرد؟ https://maanews.ir/در-قطعه-هنرمندان-بهشت-زهرا-چه-می‌گذرد/ اخبار ما Thu, 18 Mar 2021 09:53:40 0000 عمومی https://maanews.ir/در-قطعه-هنرمندان-بهشت-زهرا-چه-می‌گذرد/ “آه ، آیا ملکه رنج دیده من مرد؟” ، “آقا ، مقبره کوروش جورجیا کجاست؟” ، “اما بیا اینجا حسن جوهرچی”. در بخش هنرمند بهشت ​​زهرا از تهران ، گوش شما از این س theseالات و واکنش ها پر شده است. اکنون این آثار هنری به یک مکان توریستی تبدیل شده است که مردم از …

“آه ، آیا ملکه رنج دیده من مرد؟” ، “آقا ، مقبره کوروش جورجیا کجاست؟” ، “اما بیا اینجا حسن جوهرچی”.

در بخش هنرمند بهشت ​​زهرا از تهران ، گوش شما از این س theseالات و واکنش ها پر شده است. اکنون این آثار هنری به یک مکان توریستی تبدیل شده است که مردم از مشاهیر بازدید می کنند و از سوغاتی ها با سنگ مزارهای خود عکس می گیرند!

مهمانان مشهور مهمان بیشتری دارند و غریبه ها به همان آرامشی می خوابند که زنده بودند و هر از چند گاهی شخصی رد می شود و با صدای بلند می پرسد: “این کیست؟” “چه سنگ قبر زیبایی است.”

عوامل پشت صحنه فیلم ، مجسمه سازان ، نقاشان ، معماران و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی متروکه ترین ها هستند و تعداد کمی از آنها با آنها نقاشی می شوند یا برای الفاتحه تلاوت می شوند. سنگ قبرهای آنها مدت زیادی است که رنگ آب را مشاهده نمی کنند ، مانند شاپورخان ترابی گودرزی ، آخرین هنرمند تیم 75 نفره در کارگاه هنر که درجه درجه یک (معادل دکترا) را به صورت گره دریافت می کند. و موزاییک های چوبی. برای او در سالهای آخر زندگی دشوار بود ، او برای پرداخت اجاره خانه خود تلاش کرد و از ترس اینکه صاحبخانه عذرخواهی کند ، بعضی چیزها را از جعبه خارج نکرد. با این وجود سالن پذیرایی وی در خدمت دانشجویانش بود. شاپور خان اکنون با سقف بالای سرش راحت است.

اجتماعات زیادی در اطراف برخی امامزاده ها وجود دارد و نمازگزاران آنها چیز زیادی برای آنها باقی نگذاشته اند ، مانند حرم محمدعلی فردین که کاملاً آبیاری ، جاروبرقی و روغن کاری شده و روی آن سلفون قرار داده شده است و هیچ کس جرات نمی کند پا به مزار آن بگذارد. . مقبره خسرو شکیبایی نیز همین طور است. یکی از طرفدارانش می آید و دسته گل زیبایی را که خریداری کرده روی مزار می گذارد. آرامگاه مرتضی پاشایی را نیز می توان در صدای او یافت. طرفداران او را محاصره می کنند و با او عکس می گیرند ، برای چند دقیقه به نام و عکس او خیره می شوند و می روند. اما کار یکی از آنها این است که هر هفته با این هنرمند ارتباط برقرار کند ، محبوب ترین ترانه هایش را با تلفن همراهش پخش کند ، روی سرش بنشیند و همراه با ترانه هایش آواز بخواند: “من صبح عاشق مورتز می شوم و من ساعت 6 عصر می روم. من به کنسرت نرفتم اما بچه ای نبود. افراد زیادی اینجا هستند ، به ویژه پنجشنبه آخر سال. “سربازی که هر روز اینجا است شاهد است. “

“راس می گوید” ، سرباز یک قدم جلوتر رفت. “او هر هفته می آید.”

– هر روز اینجا هستی؟

– روز و شب

“آیا اینجا شب که تاریک است فضای ترسناکی ندارد؟”

– اولین بار بود ، اما اکنون برای من عادی شده است

– شما چند سال دارید؟

– ۲۱

– چقدر خدمت شما باقی مانده است؟

– 110 روز

– شب چکار می کنی؟

– ما بیرون می رویم ، زیرا اگر اتفاقی بیفتد یا به سرقت برود ، باید پاسخ دهیم.

– آیا امکان سرقت وجود دارد؟

– امکان سرقت سنگ قبر وجود دارد!

– آیا تا به حال به سرقت رفته اید؟

– نه اینجا ، بلکه با سرقت از جاهای دیگر. شب ها دو نفر بین سنگ قبرها راه می روند. ما در مکانهایی سنگ قبر داریم که 200 میلیون هزینه دارد.

– شب نیست اینجا؟ چطور هستید؟

– همه می توانند به خاطر بسپارند. در اینجا تعداد زیادی سرقت وجود دارد.

هواداری که در بالای مقبره مرتضی پاشایی ایستاده به سرباز می گوید: “مسیر آن خلیج را برای او توضیح دهید.”

– شب آقایی با ریش سفید بلند و لباس سفید می آید و اینجا می رود.

– چرا او این کار رو میکنه؟

– من با او صحبت کردم. او می خواهد مردم و کارمندان بهشت ​​زهرا را آزار دهد.

این دو نفر در گوشه کارهای این هنرمند سبدهایی پهن کردند و یک فنجان سرامیکی با طرح این هنرمند را که در همان قطعه تی شرت ، نقاشی و کلاه مرتضی پاشایی دفن شده بود ، فروختند.

یکی از آنها پتوی خود را بر روی مقبره فردین می پوشاند ، و عکس این هنرمند بر روی بیشتر مواردی که می فروشد چاپ شده است: “من 12 سال است که پنجشنبه و جمعه به اینجا می آیم. من برای آن مجوز وزارت ارشاد را دارم. “من آنها را به سود فرزندان بهشت ​​می فروشم كه خود آقای فردین به آنها كمك می كند.”

یکی دیگر از فروشندگان کیف را کمی جلوتر پهن کرد: “عراقی ها مرتضی پاشایی عجیب و غریب را دوست دارند. شما اینجا خیلی چیزها را می بینید. من همچنین خریداران زیادی از کشورهای عربی دارم. البته من خریدارانی از هلند ، دانمارک و سوئیس نیز دارم. ایرانیانی که اکنون در آنجا زندگی کنید و زهرا را از من بخرید دو سال پیش ، دو جوان از مشهد فرار کردند و به مرتضی پاشایی آمدند. آنها همچنین نامه ای به خانواده خود نوشتند که به تهران بروند. آنها سه شب اینجا بودند و بین ماشینها خوابیدند. ” پس از سه روز ، یکی از خواهران آنها آمد و آنها را دنبال کرد و آنها را با خود برد.

وی علاوه بر بیان داستان هایی که با احساس می بیند ، به مشتریان خود نیز پاسخ می دهد.

– آقای لبنان ، چقدر؟

– 50 تومن

– چه اتفاقی می افتد؟

– آیا قبر آقای حسین پناهی اینجاست؟

– نه قطعه 66 مترو.

“نیمی از بهشت ​​زهرا من را می شناسد ، اما اکنون رایانه من خاموش است. مدتی بعد از کار ، من به دستشویی می آمدم و مرده می نشستم. وقت ما آنقدر شلوغ بود که کسی برای شستن مرده ها نمی رفت ، و فقط کسانی که یا ترس دارند خدا یا فکر آن جهان است ، الانشم ، همه این کارها را نمی کنند ، آن وقت تعداد کشته شدگان زیاد نبود ، یادم می آید که هوای چند روزه تهران خیلی بد بود ، طوفان بود ، باران زیادی آمد و وقتی دو جنازه آمد ، یکی اکرم نامیده شد و دیگری اکبر. من اجساد را به اشتباه دادم. “سپس ما به خانواده ها گفتیم که این یک اشتباه است و آنها باید اجساد را برگردانند ، و ما یک خلاصه اشتباهات ما ، اما از آن روز آن را تکرار کردم. “

این دو جوان اجازه داشتند با مرتضی پاشایی و محمدعلی فردین عکس بگیرند.

– عمو قیمت نقاشی ها چقدر است؟

– از 60 تومان تا 80 تومان.

قطعه هنری پر و خالی می شود. مردم با چشم نوشته های روی سنگ ها را دنبال می کنند و از آنجا رد می شوند و گاهی در مقبره دیگری متوقف می شوند.

به گفته سعید خال ، مدیر اجرایی بهشت ​​زهرا تهران ، در حال حاضر حدود 1200 هنرمند در قطعه 88 که متعلق به هنرمندان است ، دفن شده اند و تا 20 سال آینده هیچ مشکلی در ظرفیت وجود نخواهد داشت.

وی در مورد چگونگی قطعه هنرمندان به اخبار ما گفت: “چندین سال پیش ، وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی مقبره شماره 953 را خریداری کرد و برخی از هنرمندان رهبری این وزارتخانه ، از جمله مهرداد اوستا ، سپیده کاشانی و جواد معروفی ، در آنجا دفن شدند.” تشکیل شد. اما پس از پر شدن مقبره در اوایل دهه 1970 ، پنج هنرمند بزرگ ایرانی از جمله عزت الله انتظامی ، داوود رشیدی ، علی نصیریان ، محمدعلی کشاورز ، ایرج راد و برخی دیگر از هنرمندان از شهردار وقت تهران خواستند محلی را برای هنرمندان فراهم کند. بهشت زهرا اختصاص دهید. شهردار وقت همچنین به معاون وقت شهردار و سازمان بهشت ​​زهرا دستور داد مکانی را برای هنرمندان در نظر بگیرند. سرانجام ، سازمان بهشت ​​زهرا سه گزینه به شهردار پیشنهاد داد و سرانجام ، بخش 88 به عنوان مکان هنرمند در نظر گرفته شد. “اولین فردی که در این اثر به خاک سپرده شد آقای ملک مهرداد بهار ، پسر پادشاه شاعران بهار بود.”

خال ادامه داد: زمانی که من مدیر بهشت ​​زهرا (س) شدم ، ظرفیت کار این هنرمند تقریباً تمام شده بود ، اما 220 قبر سه طبقه را به آن اضافه کردیم و می توانم قول بدهم که دفعه بعد با ظرفیت 20 مشکلی نخواهیم داشت. سالها کشورها زندگی آبرومندی دارند. “” متأسفانه امسال شاهد از دست دادن بسیاری از هنرمندان از جمله خسرو سینایی و اکبر عالمی به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب بوده ایم. “

من همچنین از مدیر بهشت ​​زهرا درخواست ساده سازی تأمین کنندگان در بخش هنرمندان را می کنم ، که می گوید: “حضور آنها در این بخش غیرقانونی است و باید مجوز ما را بگیرند. گرچه با آنها برخورد می شود اما باز هم می آیند.” او باید آرام باشد. “

خال به اخبار ما گفت: “به طور کلی ، سرقت یک پدیده اجتماعی است و در همه جا وجود دارد.” پیش از این در بهشت ​​زهرا چنین بود ، اما 253 دوربین شبکه در بهشت ​​زهرا نصب شده است که این دوربین ها نیز در قسمت هنرمندان هستند و لحظه به لحظه تحت نظارت هستند. جالب است بدانید که این حادثه بزرگترین پروژه اطلاعاتی در تاریخ بهشت ​​زهرا در تهران بود و تکه هایی از شهدا و هنرمندان نیز تحت نظارت هستند و در سالهای اخیر من نشنیده ام که سنگ از هنرمند به سرقت رفته است کار کردن “از طرف دیگر ، من یک سنگ قبر 200 میلیون تومانی در بهشت ​​زهرا ندیدم.”

باد شاخه های بید مجنون را به لرزه در می آورد و کسانی که حوصله کاوش در قطعه هنرمند را ندارند کمی روی صندلی ها می نشینند.

انتهای پیام


[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 28 اسفند 1399 ] [ 23:31 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]