وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

نفت خام را به بخش خصوصی بدهید


کاهش فضای صادراتی محصولات نفتی و پتروشیمی ایران تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده منجر به ایجاد قوانین جدید در مورد استفاده از محصولات در این زمینه شده است. به گزارش اخبار ما ، در دوره برجام صادرات نفت ایران به 2.5 میلیون بشکه در روز رسید و به نظر می رسید که در صورت …

نفت خام را به بخش خصوصی بدهید https://maanews.ir/نفت-خام-را-به-بخش-خصوصی-بدهید/ اخبار ما Fri, 16 Apr 2021 11:25:36 0000 اقتصادی https://maanews.ir/نفت-خام-را-به-بخش-خصوصی-بدهید/ کاهش فضای صادراتی محصولات نفتی و پتروشیمی ایران تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده منجر به ایجاد قوانین جدید در مورد استفاده از محصولات در این زمینه شده است. به گزارش اخبار ما ، در دوره برجام صادرات نفت ایران به 2.5 میلیون بشکه در روز رسید و به نظر می رسید که در صورت …

کاهش فضای صادراتی محصولات نفتی و پتروشیمی ایران تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده منجر به ایجاد قوانین جدید در مورد استفاده از محصولات در این زمینه شده است.

به گزارش اخبار ما ، در دوره برجام صادرات نفت ایران به 2.5 میلیون بشکه در روز رسید و به نظر می رسید که در صورت رفع محدودیت ها ، ایران می تواند صادرات خود را در این منطقه افزایش دهد. با این وجود با روی کار آمدن دولت ترامپ ، صادرات نفت ایران در ماه های منتهی به سال گذشته به شدت کاهش یافت.

در چنین شرایطی ، اقتصاد ایران که مدتها به نفت وابسته بود ، با مشکلات و محدودیتهای جدیدی روبرو شد ، یکی از آنها نحوه استفاده از نفت خام کشور و نحوه تغذیه محصولات پتروشیمی بود. برای اجرای راه حل ساخته شده است ، اما در نهایت به نظر می رسد که حتی قوانینی که در سال های گذشته تصویب شده نیز اجرا نشده است. یکی از این قوانین ، قانون پالایشگاه های نفت و آیین نامه تغذیه مواد غذایی به این واحدها است که طبق گفته رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ، بعد از دو سال هنوز عملی نشده است.

رضا پدیدار درباره جزئیات اجرایی این قانون گفت: تولید محصولات پالایشگاهی در کشور به دلیل تحریم ها و از طرف دیگر ، شیوع جهانی ویروس کرونا ، از حد مجاز فراتر رفت ، بنابراین قانون مواد غذایی برای پالایشگاه های نفت از توسعه ملی صندوق در سال 1398 تصویب شد و هنوز اجرا نشده است.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری عمومی ، در آخرین سال مجلس دهم ، اظهار داشت: بر این اساس ، تصمیم گرفته شد که نفت خام به کسانی که بخش دولتی

براساس این ماده مجلس نمایندگان تهران ، براساس مصوبه مجلس ، به سرمایه گذاران پالایشگاه های نفت یک دوره تنفس نفت خام اختصاص داده می شود که مدت زمان آن توسط وزارت نفت تعیین و اعلام می شود. کار واحدهای ساخته شده به تعویق افتاده است.

پدیدار افزود: طبق قانون ، دولت موظف شد پروژه های پالایشگاه نفت ارائه شده توسط سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار دهد و حد بالای روغن و مواد غذایی خام برای این واحدها نباید بیش از 2 میلیون بشكه در روز باشد و فقط باید مواد غذایی تهیه شود. به بخش غیر دولتی. “و برای جلب سرمایه گذاری عمومی اعطا شده است ، اما تقریباً دو سال پس از تصویب این قانون ، دولت هنوز برندگان پروژه های پالایش نفت را که به صندوق توسعه ملی معرفی می شوند و تعیین سقف ورود اعلام نکرده است. .

به گفته رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران ، رکود اقتصادی همراه با تحریم ها و عواقب شیوع ویروس کرونا باعث شده است که دولت تمایلی به اجرای قانون پالایشگاه های نفت نداشته باشد. پست برای اجرای این قانون.

وی همچنین تصریح کرد که قانون پالایشگاه های نفت مجوز صادرات محصولات از این بخش به بخش خصوصی را می بیند و کاربرد آن می تواند زمینه را برای رشد و توسعه صنعت کشور فراهم کند.

انتهای پیام


[ بازدید : 188 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 30 فروردين 1400 ] [ 11:59 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]