وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

مایکروسافت سرفیس 2019 ؛ از سرفیس پرو 7 تا گوشی تاشو Duo


رویداد مایکروسافت سرفیس 2019 روز گذشته برگزار و در جریان آن این شرکت از جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود از جمله دستگاه‌های سرفیس و یک گوشی تاشو رونمایی کرد.

مایکروسافت دوباره در حال ساختن یک گوشی است. این غول دنیای فناوری که چندین سال پیش خط تولید گوشی‌های خود را متوقف کرد اکنون امیدوار است بتواند با گوشی سرفیس دوو (Surface Duo) سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند را پس بگیرد. همانطور که از اسم دستگاه پیداست این گوشی دارای دو صفحه نمایش است که با استفاده از یک لولا به هم متصل شده‌اند و از همین رو می‌توان آن را گوشی سرفیس تاشو نیز لقب داد.

مدیر محصول مایکروسافت پانوس پانای در جریان رویداد اکتبر 2019 این شرکت در توصیف گوشی سرفیس تاشو گفت: «ما در ساخت این محصول از بهترین و به روز ترین فناوری‌های مایکروسافت استفاده کرده‌ایم و علاوه بر این با گوگل نیز به توافق رسیدیم تا بهترین نسخه اندروید را برای این گوشی عرضه کنیم. فناوری که در ساخت این گوشی به کار گرفته شده به حدی پیشرفته است که می‌تواند صنعت ساخت گوشی را کاملا متحول کند.»

معرفی گوشی سرفیس تاشو از سوی مایکروسافت بسیاری از کارشناسان را متعجب کرده است. به خصوص اگر به خاطر بیاورید که این شرکت در سال 2014 پس از آن که با دردسرهای فراوانی نوکیا را به قیمت 7 میلیارد دلار خریداری کرد، کلا قید ساخت گوشی را زد. اما این بار مایکروسافت می‌گوید ابتکارات جدید آن‌ها، مثل صفحه نمایش خمیده دوگانه و فناوری‌های خاصی که برای اجرای هر چه بهتر سیستم عامل اندروید در این محصول به کار گرفته شده می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت گوشی سرفیس دوو ایفا کنند. البته تا زمانی که این گوشی وارد بازار نشود نمی‌توانیم نظر قطعی درباره آن بدهیم.

گوشی سرفیس Duo تنها محصول جدیدی نبود که مایکروسافت در جریان رویداد روز چهارشنبه خود معرفی کرد. این شرکت همچنین از لپ‌تاپ‌های جدید سری سرفیس خود مانند سرفیس نئو و سرفیس پرو 2019 نیز رونمایی کرد. سرفیس نئو یک لپ‌تاپ بزرگ با صفحه نمایش دوگانه است که از یک نسخه اختصاصی ویندوز به نام ویندوز 10 ایکس بهره می‎‌برد. این نسخه از ویندوز 10 به گونه‌ای طراحی شده تا به برنامه‌ها و کیبوردهای مختلف این امکان را بدهد تا عملکرد روان و قابل قبولی با این دستگاه جدید داشته باشند. سرفیس دو نمایشگر نیز مانند گوشی سرفیس Duo قرار است سال آینده وارد بازار شود.

نکته جالب توجه این است که معرفی محصولات جدید آن هم با این فاصله از زمان عرضه رسمی، برای شرکتی در حد و اندازه‌های مایکروسافت کمی عجیب است. زیرا این شرکت‌ها اغلب از این واهمه دارند که کاربران به منظور خرید محصولات جدیدی که در آینده عرضه می‌شوند از خرید محصولات فعلی آن‌ها اجتناب کنند. اما برای مایکروسافت شاید سورپرایز کردن دنیای فناوری با محصولات جدید و همچنین وعده رویکردی متفاوت به تولید لپ‌تاپ‌های خود ارزش این ریسک را داشته باشد. آن‌ها پیشتر در سال 2012 و با معرفی اولین تبلت هیبریدی سرفیس نیز این کار را انجام داده بودند. تا آن موقع مایکروسافت به استثنا چند گوشی و کنسول ایکس باکس خود بیشتر به عنوان یک شرکت تولید کننده نرم افزار شناخته شده بود.

اما اکنون هفت سال از آن زمان گذشته و امروزه از سری مایکروسافت سرفیس‌ پرو به خاطر فرم نازک و تبلت گونه و کیبورد و قلم دیجیتال خود به عنوان یکی از محصولات موفق این شرکت یاد می‌شود؛ حتی اگر مایکروسافت نتواند به اندازه دل، لنوو یا اچ پی در کار فروش محصولاتش موفق باشد.

در جریان رویداد مایکروسافت 2019 بیشتر بر روی محصولات سال آینده این شرکت تمرکز شده بود ولی آن‌ها برای سال جاری نیز از چند لپ‌تاپ جدید رونمایی کردند. یکی از این محصولات سرفیس پرو 2019 با پردازنده گرافیکی قدرتمند رایزن از AMD بود. مایکروسافت همچنین از لپ‌تاپ – تبلت فوق نازک و هیبریدی سرفیس پرو ایکس که با پردازنده اختصاصی ساخته شده و دارای عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتر نیز هست هم پرده برداری کرد.



موضوعات: اخبار فناوری,
برچسب ها: مایکروسافت سرفیس 2019 , سرفیس پرو 7 , گوشی تاشو Duo ,
[ بازدید : 377 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 14 دی 1398 ] [ 13:23 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]