وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

گره جدید بر کلاف سردرگم اکران نوروزی/ ترافیک فیلم‌های پشت‌خط‌ مانده به این زودی سبک نمی‌شود


به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ، در حالی که هفته گذشته مرتضی شایسته ، دبیر شورای نمایش اصناف اعلام کرد اسامی فیلم های مربوط به نوروز از روز یکشنبه ، 15 اسفند منتشر می شود ، این کار باعث شد اتفاق نیفتاد و نام فیلم ها به تأخیر افتاد. پیش …

گره جدید بر کلاف سردرگم اکران نوروزی/ ترافیک فیلم‌های پشت‌خط‌ مانده به این زودی سبک نمی‌شود https://maanews.ir/گره-جدید-بر-کلاف-سردرگم-اکران-نوروزی-تر/ اخبار ما Tue, 09 Mar 2021 22:46:48 0000 فرهنگی https://maanews.ir/گره-جدید-بر-کلاف-سردرگم-اکران-نوروزی-تر/ به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ، در حالی که هفته گذشته مرتضی شایسته ، دبیر شورای نمایش اصناف اعلام کرد اسامی فیلم های مربوط به نوروز از روز یکشنبه ، 15 اسفند منتشر می شود ، این کار باعث شد اتفاق نیفتاد و نام فیلم ها به تأخیر افتاد. پیش …

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ، در حالی که هفته گذشته مرتضی شایسته ، دبیر شورای نمایش اصناف اعلام کرد اسامی فیلم های مربوط به نوروز از روز یکشنبه ، 15 اسفند منتشر می شود ، این کار باعث شد اتفاق نیفتاد و نام فیلم ها به تأخیر افتاد.

پیش از این ، شایسته گفت شنبه ، 6 مارس ، آخرین فرصت برای پخش کنندگان و تهیه کنندگان سینما برای ارائه درخواست های خود برای نوروز 1400 به دبیرخانه شورای نمایش بود. این شورا قرار بود یک روز بعد ، در هفدهم اسفند ماه ، درباره معرفی سه فیلم محبوب که باید در برنامه اکران نوروزی قرار بگیرند ، تصمیم بگیرد. سه فیلم که می توانند از امکانات مالی شورای تبلیغات نیز استفاده کنند.

همچنین اعلام شده است که هشت فیلم برای اکران نوروز اعلام شده است ، از جمله فیلم های جشنواره های فجر 38 و 39.

به تأخیر انداختن تصمیمات به ظاهر ساده و ترس از سوزاندن سرمایه روی صفحه

اما روز گذشته مرتضی شایسته در مصاحبه ای با رسانه ها ، با اعلام تعویق اکران فیلم های نورزی ، اظهار داشت: دفاتر پخش تقاضای مهلت یک هفته ای کردند ، درخواست آنها تأیید شد و به صاحبان آثار هفته ها فرصت داده شد تا اجازه نشان دادن

وی ادامه داد: در مورد آیین نامه 1400 اکران ، امروز نمایندگان انجمن کارگردانان ، تهیه کنندگان ، توزیع کنندگان و سینماگران نیز آیین نامه ارسال شده به آقای انتظامی را امضا کردند و در صورت تصویب در هفته آینده همراه با انتشار نام فیلم های نوروزی ، این مقاله در دسترس رسانه ها نیز خواهد بود.

به تعویق افتادن مکرر انتشار نام فیلم های مربوط به نوروز در حالی اتفاق می افتد که نه مدیران سازمان سینمایی و نه صاحبان اثر حاضر به گفتگو در مورد آن نیستند. اخبار غیر رسمی همچنین حاکی از آن است که هیچ یک از دارندگان فیلم هایی که احتمالاً در گیشه موفق می شوند ، نمی خواهند فیلم هایشان را در این شرایط شکننده اکران کنند و درآمد کسب کنند.

به نظر می رسد که نحوه به تصویر کشیدن نوروز از سال 1400 و میزان استقبال مخاطبان از او به دلیل شرایط کرونا ویروس برای مردم در سینما مبهم است. تعطیلی سینما به دلیل فوران تاج از اوایل مارس سال گذشته آغاز شد و این تعطیلی شامل نمایش فیلم نوروز در سال 1999 بود که مانند سال های گذشته دوره ای مهم و تأثیرگذار برای صاحبان فیلم و توزیع کنندگان بود. .

به غیر از مدت زمان حدود دو ماه در تابستان ، سینماها تا پایان فوریه سال جاری تعطیل بودند. در همین مدت کوتاه بسیاری از تهیه کنندگان فیلم که احتمالاً در گیشه موفق می شوند برای استقبال از آن نمایش فیلم را در آن دوره ترجیح می دهند.

ترافیک سنگین در خیابان نشان داده شده است!

در میان محبوب ترین فیلم های سی و هشتمین جشنواره (فوریه 2017) ، فقط فیلم “شنای پروانه” این روزها مورد تقاضا بود. این فیلم پس از چهل روز لغو شد و یک گیشه نه چندان بارور را پشت سر گذاشت. به گفته تهیه کننده فیلم ، این تصمیم برای کمک به کادر پزشکی و جلوگیری از بیماری قلبی و عروقی بیشتر گرفته شده است.

در حال حاضر فیلم های زیادی در حال نمایش هستند و بازدید از پشت صحنه دو جشنواره در سال های 1998 و 1999 بسیار زیاد است. “خورشید” ، “درخت گردو” ، “صفر روز” ، “آتابای” ، “مه” ، “پوست” ، “خون” ، “دوزیستان” ، “محبوب” ، “می ترسم” ، “مغز استخوان” ، “روز شورش” ، “سه ورود در زندان” و غیره در میان فیلم های نمایش داده شده در جشنواره فجر در سال 1998 ، آنها امید زیادی به موفقیت در گیشه دارند.

با این حال ، تهیه کنندگان این فیلم ها اقدامات قابل توجهی را برای اکران عمومی انجام نداده اند. به این لیست می توان فیلم های جشنواره سی و نهمین فیلم شامل “شیشلیک” ، “یدو” ، “همه چیز” ، “منصور” ، “مصلحت” ، “ابلق” و … را اضافه کرد.

معضل این است که سازندگان فیلم و البته فیلمسازان چگونه می توانند با این لیست طولانی فیلم ، یک نسخه را برنامه ریزی کنند. روندی که با تاخیرهای مکرر ، نه تنها حل نمی شود ، بلکه گره ای به این آشفتگی گیج کننده اضافه می کند.

انتهای پیام / 4104 /


[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 22 اسفند 1399 ] [ 20:23 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]