وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان

به وبگاه جامع تکنولوژی و کامپیوتر جهان خوش آمدید.

حذف ستاره‌های ایرانی از فهرست برترین بازیکنان آسیا!


با اوج گرفتن تب فوتبال در آسیا با لیگ قهرمانان و همچنین مقدماتی جام جهانی ، خبرنگار 90 دقیقه ای به موضوعی جذاب روی آورد و سعی کرد اطلاعاتی در مورد بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا ارائه دهد. نام ملیت کره ای ، ژاپنی ، سعودی و ایرانی در میان شخصیت ها مشهور است و …

حذف ستاره‌های ایرانی از فهرست برترین بازیکنان آسیا! https://maanews.ir/حذف-ستاره‌های-ایرانی-از-فهرست-برترین/ اخبار ما Sat, 17 Apr 2021 10:56:40 0000 تندرستی https://maanews.ir/حذف-ستاره‌های-ایرانی-از-فهرست-برترین/ با اوج گرفتن تب فوتبال در آسیا با لیگ قهرمانان و همچنین مقدماتی جام جهانی ، خبرنگار 90 دقیقه ای به موضوعی جذاب روی آورد و سعی کرد اطلاعاتی در مورد بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا ارائه دهد. نام ملیت کره ای ، ژاپنی ، سعودی و ایرانی در میان شخصیت ها مشهور است و …

با اوج گرفتن تب فوتبال در آسیا با لیگ قهرمانان و همچنین مقدماتی جام جهانی ، خبرنگار 90 دقیقه ای به موضوعی جذاب روی آورد و سعی کرد اطلاعاتی در مورد بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا ارائه دهد.

نام ملیت کره ای ، ژاپنی ، سعودی و ایرانی در میان شخصیت ها مشهور است و البته حضور ستاره عراقی و بازیکن فقید از فیلیپین توجه ها را به خود جلب می کند. نویسنده این گزارش خانم الی رامپلینگ است که بیشتر آنها درگیر لیگ انگلیس و لیگ فوتبال هستند ، اما این بار او به تاریخ فوتبال قاره باستان رفت تا یک چالش جالب را تجربه کند.

این گزارش با انتصاب شینجی اوکازاکی ، مهاجم ژاپنی و بازیکن سابق لسترسیتی آغاز می شود. کسی که با این تیم و این جام قهرمان لیگ انگلیس شد او را به این لیست تاریخی رساند. البته اوکازاکی سابقه گلزنی در جام جهانی را نیز دارد. بازیکن بعدی اسطوره فوتبال عربستان سعید العوایران است که برای اولین بار تیمش را در جام جهانی 1994 با گلزنی برابر بلژیک به مرحله حذفی برد.

حضور Kaziyoshi Miura در این گزارش چندان عجیب نیست. با 54 سال سن ، او هنوز پیراهن یوکوهاما مارینوس را بر تن می کند و “مسن ترین گلزن فوتبال جهان” شناخته می شود. عبدالله مجید در مرحله بعدی قرار دارد که باعث شده وی “دو پیروزی متوالی با عربستان در جام ملت ها و یک حضور 18 ساله در النصر” یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آسیا باشد.

ستاره کره ای بایر لورکوزن در دهه 1980 توسط وب سایت های 90 دقیقه ای به عنوان بهترین بازیکن تاریخ آسیا انتخاب شد.

شانزدهمین نفر کونیشیگه کاماموتو است که ژاپن را به سومین بازی های المپیک رساند و “برنده کفش طلای المپیک 1968 با 7 گل” اعلام شد. پس از او یونس محمودی قرار می گیرد ، که “در قلب هواداران عراقی است و در فینال جام ملت های آسیا به عراق ضربه سر داد”. بعد از این افسانه ها ، سرانجام نوبت به ایرانیان می رسد: جوادا نکوناما.

الی رامپلینگ او را به شرح زیر ارائه می دهد: “جواد نکونام با 151 بازی ملی رکورددار فوتبال ایران است. او 39 گل به ثمر رساند که یک بازگشت خوب برای یک هافبک دفاعی محسوب می شود. او در سال 2006 به لامگا به اوساسونا رفت و 7 بار در آنجا بازی کرد. سالها ، تبدیل شدن به یکی از چهره های برجسته فوتبال اسپانیا. “در آن زمان تعداد کمی از فوتبالیست های آسیایی می توانستند این کار را انجام دهند.”

پس از مهدی الجابر که “بهترین بازیکن تاریخ عربستان سعودی” لقب گرفت ، مهدی مهدویکیا در رتبه یازدهم قرار دارد. وی گفت: “مهدویکیا در پست و دفاع راست بازی می کرد و به دلیل سرعت بالای خود می توانست بازیکن اضافه کند.” وی بهترین بازیکن جوان آسیا در سال 1997 و بهترین بازیکن قاره در سال 2003 شد. حضور او در جام جهانی 1998 مقابل ایالات متحده باعث شد که به بوندس لیگا برود و پس از یک سال جدایی بوخوم به هامبورگ نقل مکان کرد و هشت سال را در این تیم سپری کرد. “او دو بار به عنوان بهترین بازیکن تیم خود انتخاب شد و در فصل 03-2002 بیشترین پاس را به نام خود در بوندس لیگا ثبت کرد.”

در جایگاه یازدهم نام شخصی است که کریستیانو رونالدو سعی دارد رکورد خود را به نام خود بشکند. علی دایی که با 109 مسابقه ملی بهترین گلزن فوتبال جهان در زمین تیم ملی شناخته شد. این در شرایطی است که بسیاری از تماشاگران فوتبال آسیا می توانند دایی را در فینال لیگ قهرمانان اروپا ، بازی در دو جام جهانی ، مداوم بازی در تیم های اروپایی و گلزنی در پیراهن بایرن مونیخ و همچنین درخشش مقابل تیم هایی مانند چلسی و البته آقایان در نظر بگیرند. برهنه جهان یکی از سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا محسوب می شود ، اما او حتی در این 10 بازیکن در لیست 10 نفر برتر نیست.

علی دایی ، اسطوره فوتبال ایران و آسیا ، در رده یازدهم تاریخ این قاره قرار دارد.

10 بازیکن برتر قاره از نظر “90 دقیقه” ، یعنی شینجی کاگاوا (ژاپن) ، شونسوکه ناکامورا (ژاپن) ، هونگ میونگ بو (کره جنوبی) ، کیم جو سونگ (کره جنوبی) ، هیدوتوشی ناکاتا (ژاپن) ، کیسوکه هوندا)) پارک جی سونگ (کره جنوبی) ، سان هیونگ مین (کره جنوبی) ، پائولینو آلکانتارا (فیلیپین) و چا بوم کن (کره جنوبی) هستند.

جالب است که علاوه بر رده بندی غیرمعمول علی دایی و مهدی مهدویکی ، غیبت برخی از ستاره های فوتبال ایران نیز عجیب به نظر می رسد. از علی کریمی و خداداد عزیزی که در اروپا و تیم ملی درخشیدند و آسیای سال شدند ، تا شخصیت های مسن تری مانند علی پروین و حسین کلانی که با قهرمانی در جام ملت های آسیا نام خود را در تاریخ فوتبال قاره باستان جاودانه کردند.

256 251


[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 فروردين 1400 ] [ 17:59 ] [ Matthew ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]